Vi har før bragt læserbreve som protest mod Syddjurs Kommunes planer om måske at nedlægge én eller flere naturbørnehaver. Hér slutter endnu et par sig til protesten:
”For at fÃ¥ et firma til at fungere og ekspandere kræver det en dygtig og velfungerende ledelse, der samarbejder, er visionær og i stand til at lave effektive reklamefremstød.
Syddjurs Kommune er et firma med et potentielt godt produkt, hvis ellers ”ledelsen” i skikkelse af de folkevalgte lokalpolitikere kunne finde ud af at udnytte.
Selvom vores kommune ikke kan være med blandt de store, nÃ¥r det gælder det pulserende storbyliv, museer, teatre o.s.v., sÃ¥ kan vi – endnu da – være med, nÃ¥r det gælder tilbud til børnefamilier, og dét er et produkt, der sælger, hvis vi vil og tør.
Men vores politikere er gÃ¥et i børnehave”mode” – de er trætte, forvirrede, ændrer mening og er begyndt at give hinanden skylden for den skrantende økonomi, hvilket har resulteret i, at der er stillet forslag om at lukke nogle af de mindre og anderledes børnehaver i kommunen – heriblandt Naturbørnehaven pÃ¥ Mols.
Hvis dét bliver en realitet, mÃ¥ det siges, at ”ledelsen” stÃ¥r til dumpekarakter, nÃ¥r det gælder om at promovere virksomheden.
Masser af sunde og friske børn med røde kinder, der render rundt i bakkerne i Danmarks flotteste nationalpark med glade og engagerede pædagoger i hælene….
De billeder på landsdækkende tv og andre medier vil være som at vise en reklamefilm fra Slaraffenland.
I stedet for at nedlægge de pasningstilbud, der i dén grad matcher idéen med nationalparken, burde strategien være at lave flere naturnære og alternative pasningsmuligheder.
Dét ville give masser af kapitalstærke kunder i butikken og dermed gode skattekroner i den hÃ¥rdt trængte kommunekasse – skattestop eller ej!
Det er vores fremtid, vi taler om!!”
Skrevet af Lisbeth Bækgaard & Thomas Andersen fra Knebel i Randers Amtsavis d. 8. oktober
Kilde: Randers Amtsavis
sof